2014-et írunk. Harmadikán a Nyugati pályaudvarról induló 70 és 71-es vonalon közlekedő vonatokkal utazók meglepődve tapasztalhatták, hogy délután a szerelvények ismét nem a megszokott és meghirdetett menetrend szerint közlekednek.
Ennek oka a később a MÁV honlapján is jelzett probléma, mely szerint a Budapest-Veresegyház-Vác és a Budapest-Vác-Szob vasútvonalak közös szakaszán, Rákospalota-Újpest állomáson meghibásodott a felsővezeték rendszere.
Aki a Budapest- Nyugati pályaudvarról a délutáni 13:30-as, a 14:00-es vagy 14:30-as vonattal szeretett volna Vác felé utazni, szembesülnie kellett a ténnyel, hogy ez nem olyan egyszerű. A Veresegyház irányába induló vonatot hosszú várakozás után, kb. 15 óra körül engedték ki a pályaudvarról. A háromszoros utaslétszámmal közlekedő szerelvény Rákosrendező állomás után, a Rákos-patak mellett, a nyílt pályán, kb.
15:10-től ismét várakozni kényszerült.
Az utasok az egyáltalán nem szokatlan rendkívüli helyzet további fejleményeiről és körülményeiről semmilyen hivatalos tájékoztatást nem kaptak. A későbbi várakozás alatt, mindkét oldalt kinyitották az ajtókat. A szolgáltatási színvonalat megelégelő utasok közül többen más utazási lehetőséget keresve, elhagyták a szerelvényt.
A türelmesen várakozó utasok eljutását a közlemény szerint a Rákospalota Újpest és Fót között közlekedő vonatpótló autóbuszok segítik.
A bosszankodó utasok problémáján ez azonban nem segít. A veresegyházi vonalon utazóknak mindössze 25-30 perc késést ígértek a délutáni órákban, ezzel szemben az utasok szerint a késés nem volt mérhető.
Volt, aki az alig egy órás utat 3 órán keresztül, kerülővel és plusz költséggel tette meg.
A MÁV Zrt. szakemberei a kiadott közlemény tájékoztatása alapján azonnal megkezdték a hiba elhárítását. A felsővezeték helyreállítását 16 óra körüli időre ígérték.
A MÁV-START oldalán azonban a Nyugatiból 18 órakor induló járathoz is kiírták, hogy felsővezeték szakadás miatt Rákospalota Újpest és Fót között vonatpótló autóbuszok közlekednek.
Válóczy