. Ma Zita napja van.
Kiváló Posta HR díj és ami mögötte van
2016-05-18 16:10:52
Kiváló Posta HR díj és ami mögötte van

Kiváló Posta HR díj és ami mögötte van

A Magyar Posta Zrt. büszkén adta hírül, hogy a HR szervezete díjat kapott.

 

Innen is gratulálunk a díjhoz, de jó lett volna megtudni eme híradásból, hogy mi is volt a rendező elv a díj odaítélésekor. Mert mi a tapasztalata az ügyfélnek a postai ügymenetről? Erről bizony sokan, sokfélét tudnának mesélni, aki viszont belelát a háttérbe is, nos, nekik viszont nem szabad beszélni a mindennapi problémákról.

 

Különböző internetes fórumokon, közösségi oldalakon időnként megjelenik a téma, különösen a hónap azon kritikus napjai körül, amikor sokaknak sokat kell várakozni a postán, hogy feladják a csekkjeiket, leveleiket, vagy most, amikor az adóbevallási határidő utolsó pár napja van.

 

Hogy mi a tapasztalat? Jól ismert postai alkalmalzottak tűntek el az utóbbi időben, kérdésre csak annyit mondanak, más munkahelyre ment. Nincs megfelelő számú kézbesítő, akik között még így is nagy a fluktuáció, hiszen nagy körzeteket kapnak, nem mindenki bírja, főleg nem azért a fizetésért, amit kapnak. 

 

A Posta is halad a korral, ügyfélhívó rendszert vezetnek be a fiókokban, amelyeken a gombokhoz tartozó feliratok inkább a szakmai zsargonnal felvértezett alkalmazottaknak mondanak egyértelműen valamit, nem az ügyfélnek. A korszerű ügyfélhívó önmagában viszont mit sem ér, ha nincs mellérendelve alkalmazott. Pl. ha egy postahivatalban 6 kiszolgáló ablakot alakítottak ki, akkor oda minimum kellene 6 ügyintéző is, hogy a rendszer összefésülve jól, gyorsan és hatékonyan működjön. Hiszen egy ügyintézés nem merül ki abban, hogy pl. a feladandó csekkeket átküldik a gépeken, a postáskisasszonyoknak - valószínűleg kötelezően - ajánlaniuk kell különböző postai, banki, biztosítási termékeket is. Ha az ügyfél ebből bármelyiket választja is, akár csak a meghallgatás, vagy esetleg üzletkötés is lesz, a sor csak tovább várakozik, az ügyintézési idő hosszabbodik.  

 

Ami biztosan látható, kevés a postai alkalmazott mind a postahivatalban, mind a kézbesítésnél. Ha a HR szervezet díjat kapott, akkor ez igazán inspirálhatná őket arra, hogy ne csak a központi részen legyen megfelelő számú alkalmazott, ne csak a statisztikát kozmetikázzák, hogy mindenhol minden rendben van, hanem gondoskodjanak arról, hogy a valóságban is minden rendben legyen. Vagy legalábbis közelítsen hozzá.

 

További híreink
Neked mennyire fontos kutyád egészsége?
Hol vannak már azok az idők, amikor a kutyákat is egy kalap alá vették a többi haszonállattal, és a ház őrzése volt a feladatuk?
2020-01-20 19:08:35, Hírek, Vélemény Bővebben
Gondolataim a helyi önkormányzati választásról
Célegyenesbe fordult a kampány, amelynek eredményeként a választások után egy „új”(?) képviselő testület fog felállni. (Amely további öt évre döntő befolyással lesz tele...
2019-10-04 13:43:07, Hírek, Vélemény Bővebben
Az Orbán-rezsim bírósági ítéletek, európai uniós döntések ellenére nem fizet
Iványi Gábor mindig az üldözöttek mellé állt. Másokért odaláncolta magát a fákhoz, a kerítésekhez, az ajtókhoz. Vajon őt megvédi-e valaki?
2019-08-06 19:21:50, Hírek, Vélemény Bővebben

Hozzászólások

Még nem érkezett be hozzászászólás! Legyen ön az első!

Hozzászólás beküldéséhez kérjük lépjen be vagy regisztráljon!
Oldal tetejére
Ezt olvasta már?
A használt laptopok piacán számos márkával találkozhatunk, de főleg a legnagyobbak jól bejáratott sorozatai tű...
Bővebben >>